18 Ağustos 2016 Perşembe

Unity Grid Kullanımı ve Boyut Ayarlama Kodu


Bu dersde resimdeki gibi grid sistemi nasıl oluşturulur onu inceleyeceğiz.

İlk olarak ben şu şekilde bir proje oluşturdum.
Beyaz çerçevenin içini ilk resimdeki gibi 1,2,3,4,5...17,18 gibi level butonları ekleyeceğiz.İlk olarak beyaz çerçeveme yani "LevellarCerceve" diye oluşturduğum resim dosyamın Image componentini siliyorum ve Grid Layout Group compenentini ekliyorum.

Daha sonra Cercevemin içine 10 tane buton oluşturuyorum.
Şimdi grid ayarlarını yapacağız fakat bu ayarlara fazla takılmayın çünkü asıl ayarları script ile halledeceğiz.Bunu sadece görüntünün kötü gözükmemesi için yapıyorum.Siz isterseniz böylede bırakabilirsiniz.
Şimdi geçelim kodumuza.Ama ilk olarak neden koda ihtiyaç duyuyoruz onu göstermek istiyorum.Şuan bu ekran boyutunda gridde hiçbir sıkıntı yok tam istediğim gibi fakat ekranı büyütünce bakalım ne olacak?
Gördüğünüz gibi gridin boyu ekran boyutuyla ilişkili olmadığı için ekran büyüyünce boyutlar artmıyor ve bu yüzden küçük kalıyor.
Şimdi bunu nasıl çözceğimize bakalım.
Kodumuzu inceleyelim ve iyice anladığımızdan emin olalım.Kodumuzu Cercevemizin içine atalım.
Şimdi ise projemizi çalıştıralım ve sonuca bakalım
Grid sistemimiz olmuştur.Yalnız start fonksiyonuna yazdığımız için kodumuzu oyun başladıktan sonra ekran çözünürlüğü değişirse yine küçük kalacaktır fakat böyle bir sorunu oyuncular yaşamaz(Dikey ekranda oynarken yatay ekrana geçmezse)



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder