18 Ağustos 2016 Perşembe

UI Anchor nasıl kullanılır?

Anchor unity UI objelerde çıkan kulakçıklardır.Aşağıdaki resme bakacak olursanız kulakçıklardan kastımı daha iyi anlayabilirsiniz.
Bu kulakçıklar koyduğumuz UI objesinin tüm çözünürlüklerde sabit kalmasını sağlıyor.Mesela biz kulakçıkları kullanmadan menü yaptık diyelim.Yaptığımız menü unityde düzgün durabilir ama daha büyük ekranlı telefonlarda yada daha küçük ekranlı telefonlarda menüler büyük yada küçük kalabilir bu durumuda aşağıdaki resimlere bakarak görebilirsiniz.
İlk Olarak anchor nasıl kullanılmaz

İlk resimde anchorları tam ortaya almıştık, ikinci resimde ise sadece çözünürlüğü küçülttüm ve gördüğünüz gibi beyaz çizgi nasılda büyüdü.Yani bu ne demek oluyor?
Diyelimki iphone ekran boyutu üzerinden projemizi yapıyoruz ve oyunumuzu yayınlıyoruz.İphoneda hiçbir görüntü bozukluluğu olmaz ama biz onu başka telefona attığımızda mesela Samsung galaxye attığımızı düşünelim ekran çözünürlükleri aynı olmadığı için görüntü resimlerdeki gibi büyüyecek yada küçülecektir.Şimdi doğru kullanıma bakalım
Anchor nasıl kullanılır

Anchoru tam köşe noktalara getirdiğimizde gördüğünüz gibi ekran boyutu ne olursa olsun çizgi hep aynı ölçüde kalır.Telefonu ister yatay çevirin ister dikey, ister samsungda açın oyunu isterseniz iphone'da hiçbir şekilde görüntü bozulmayacaktır.

Anchor Nasıl Ayarlanır?
Anchoru kulakçıkları mavi yuvarlaklara sürükleyerek ayarlayabilirsiniz.Fakat bu yöntem ile kulakçıklarınız tam mavi yerin üstüne gelmez ve ufakda olsa kayma yaşarsınız ikinci ve en iyi yöntem ise 
Resimde gördüğünüz gibi panelin inspectoründe anchor diye bölüm var orda kordinat düzlemiyle anchorların yerini değiştirebiliyoruz.Bu değerler 0 ile 1 arasında olmak zorundadır.Mesela ortayı almak istiyorsak 0.5 olmalı.Yukarıdaki resmi inceleyelim minimum değerler en alt sol noktayı gösteriyor, maksimum değerler ise en üst sağ noktayı.Diğer 2 nokta ise otomatik olarak yerleşiyor.
Şimdi örnek yapalım panelin boyutunu küçültelim
Anchorun üst kısmındaki değerler önceden 0dı şimdi kulakçıklarımızın yerini değiştirdik ve sayılar büyüdü peki bu neden? O ölçüler mavi noktalarla kulakçıklarımız arasındaki mesafeyi gösterir.Yani mavi noktalar kulakçıkların üstünde olmadığı için 0 değiller.O değerlerin hepsini sıfır yapalım ve sonucu görelim
Gördüğünüz gibi mavi noktalar hiç boşluk kalmayacak şekilde kulakçıkların olduğu yere yerleşti.
Şimdi bu panelin içine bir tane resim oluşturalım.

Birşey dikkatinizi çektimi az öncede değerleri min 0.25, max 0.75 girmiştik fakat panelin boyutu daha büyük olmuştu fakat şimdi oluşturduğumuz resmin boyutu daha küçük oldu peki neden?
Bunun cevabı Panel canvas içindeydi ve maksimum noktası canvasın boyutları kadar olabiliyordu, şimdi oluşturduğumuz resim ise panelin içinde ve maksimum değeri panelin boyutu kadar olabiliyor.
Yani sıralamayı şöyle düşünürsek
Canvas<Panel<Resim
Panelin maksimum ve minimum noktası = Canvasın boyutu
Resmin maksimum ve minimum noktası = Panelin boyutu

Resimdede gördüğünüz gibi resmin minimum noktasını 0,0 yaptığımda ve maksimum noktasını 1,1 olarak ayarladığımda tam panelin boyutunda oluyor.




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder